
Om een contract binnen te halen voor de getrouwheidsprogramma’s van een groot bedrijf op de Belgische markt, zoals marketing- en communicatiebureau TeleTech Consulting, moet je een feilloze logistiek kunnen garanderen...
“In het kader van de getrouwheidsprogramma’s van onze klanten is onze opdracht tweeërlei: we sturen mailings en we verzenden geschenken. Voor het eerste luik gaat het meestal om e-mails, maar voor het tweede luik zochten we een betrouwbare partner. Onze klanten zijn particulieren. Het moet allemaal snel gaan. En dat is een van de garanties die bpost biedt”, aldus Nancy Bodart, Senior Marketing Assistant bij TeleTech Consulting.
Supereenvoudige procedures
“Afhankelijk van de hoeveelheid pakjes gebruiken we andere diensten van bpost. Met de Shipping Manager, bijvoorbeeld, kunnen we onze verzendingen heel eenvoudig voorbereiden. De etiketten zijn in een handomdraai geprint, zodat je je met andere dingen kunt bezighouden. Erg handig!”


Opvolgen met enkele kliks
“Wij staan tussen het bedrijf en zijn klanten. We moeten met beiden op een nauwkeurige en snelle manier kunnen communiceren. Welke pakjes zijn verzonden? Welke werden in ontvangst genomen? Zijn er retourzendingen? Op deze en zoveel andere vragen vind ik een antwoord door slechts enkele keren met de muis van mijn computer te klikken in de Shipping Manager-tool. Voor omvangrijkere zendingen maken we gebruik van e-Masspost. Doordat we de zendingen kunnen voorbereiden, winnen we ook daarmee kostbare tijd.”
De ideale partner
“De markt mag dan wel geliberaliseerd zijn, wij wilden vooral zekerheid hebben rond de kwaliteit van de verzendingen. bpost is al jarenlang aanwezig op de markt en het aantal fouten of retourzendingen ligt al bij al bijzonder laag. Dankzij de automatisering, en daarmee bedoel ik dat één keer alles instellen volstaat, kunnen we alles sneller, beter en tot grotere tevredenheid van de klant afhandelen. Dat is van groot belang, gezien de grote hoeveelheid verzendingen die dagelijks moeten verwerkt worden.”
Nancy Bodart: “Elke dag komt een bpost-medewerker onze pakjes ophalen. Het enige waar wij voor moeten zorgen, is dat de verzendingen klaarliggen zodat hij niet moet wachten. En dan komt de bpost-machine op gang. Ik kan er zeker van zijn dat de klant zijn getrouwheidsgeschenk krijgt. Hoofdzaak is dat dit soort dienst vlekkeloos verloopt.”