contact-desktop

Bij de opstart van DiDooDam, haar bedrijf in lederen pantoffels, maakte en deed Laurence Nazé alles zelf: voorraad, verzendingen, retours... Toen de volumes te groot werden, besteedde ze haar logistiek aan bpost uit.

“Het verwerken van bestellingen nam veel tijd in beslag”, herinnert Laurence zich. “Ik was met niets anders meer bezig. Voor de creatieve kant van mijn werk had ik geen tijd meer, ook persoonlijk contact met klanten was onmogelijk geworden.” Laurence besefte dat ze een professionele logistieke partner nodig had.

Voorraad en bestellingen onder één dak

De combinatie van Shipping Manager en Fulfilment van bpost bleek ideaal. Laurence: “Als iemand een bestelling plaatst, komt die automatisch in Shipping Manager terecht, de cloudapplicatie van bpost die in mijn webshop geïntegreerd werd.” In het logistieke centrum van bpost in Jemelle krijgen ze zo ook toegang tot alle bestellingen. “Ik moet zelf niets doen. De mensen daar beheren alle verzendingen. Ze houden ook de kwaliteit mee in de gaten, van de levering door de producent tot het moment dat de pantoffels naar mijn klanten vertrekken.”

“Ik moet zelf niets doen. De mensen in het logistieke centrum van bpost beheren alle verzendingen en houden de kwaliteit mee in de gaten.”
Laurence Nazé
- Laurence Nazé
 
“Ik moet zelf niets doen. De mensen in het logistieke centrum van bpost beheren alle verzendingen en houden de kwaliteit mee in de gaten.”
Laurence Nazé
- Laurence Nazé

Vandaag besteld, morgen geleverd

“Klanten rekenen erop dat ze hun bestelling snel ontvangen. Laurence: “De bestellingen die vóór 15 uur geplaatst worden, worden de volgende dag al geleverd. En als klanten een bestelling terugsturen, komen die retours direct in het logistieke centrum van bpost terecht. Doordat ze mijn producten daar kennen, weten ze hoe ze zo’n retour snel en efficiënt moeten verwerken.” Laurence kan alles bovendien in realtime volgen: “bpost stuurt me de statussen van de bestellingen automatisch door.”

Een boost voor de groei

“Mijn leven is een pak comfortabeler geworden”, besluit Laurence. “Er gaat een nieuwe wereld voor je open als je als kleine onderneming een beroep kunt doen op een speler als bpost. Dat ik me weer kon toeleggen op mijn core business was een boost voor de groei van mijn bedrijf.”

products

Over DiDooDam

In 2006 richt Laurence Nazé DiDooDam op, een Belgisch merk van lederen pantoffels voor kinderen en volwassenen. Het merk wordt verdeeld in een 20-tal verkooppunten en ze kunnen online besteld worden.

www.didoodam.com