contact-desktop

header bpost opendeurdag
POSTED 29,July 2019
Zo bereidt u uw opendeurdag perfect voor

Het najaar is de perfecte periode om uw bedrijf in de kijker zetten tijdens een opendeurdag. Maar hoe begint u nu aan zo’n event? En hoe zorgt u ervoor dat het een dag wordt waar u waardevolle info of een stijgende verkoop aan overhoudt?

De praktische kant

Een opendeurdag organiseren? Wij zetten de belangrijkste zaken voor u op een rijtje.

 

  1. De datum
    Om zo veel mogelijk bezoekers te hebben, is het uitkiezen van een goede datum erg belangrijk. Controleer bijvoorbeeld nauwkeurig of er geen grote evenementen bij u in de buurt zijn, of er geen feestdag en/of vakantie is en of het tijdstip uw doelgroep schikt.

 

  1. Het budget
    Stel vooraf een budget vast en hou u daar dan ook aan. U kunt het groots aanpakken en een eventplanner inschakelen. Maar ook met een beperkt budget kunt u erg fijne dingen doen.

 

  1. De doelstellingen
    U wilt uiteraard bepaalde doelen bereiken met uw opendeurdag. Dit kan het werven van nieuwe klanten of het aanprijzen van nieuwe producten of diensten zijn. Wanneer u goed weet wat u wilt, zijn een evaluatie en de daaruit volgende lessen makkelijker te bepalen. Tijdens een opendeurdag kunt u uw klanten trouwens ook vragen naar hun wensen om zo nog beter op hun noden in te spelen.

    bpost bloemschikking doelstellingen

 

  1. Het concept
    Mensen begrijpen uw boodschap en bedoelingen sneller wanneer er een duidelijk verhaal achter zit. Wilt u samen met hen een bedrijfsjubileum vieren, wilt u hen uw moderne technologie en aanpak en mogelijkheden tonen of wilt u hen de verscheidenheid aan artikelen laten zien? Plan uw volledige dag daarrond.
     

  2. De beleving
    Hoe meer zintuigen u kunt aanspreken, hoe beter uw bezoekers zich uw klantendag en uw bedrijf zullen herinneren. Aangename muziek, een glaasje met wat hapjes bij, foto’s en filmpjes om te bekijken, of enthousiaste werknemers om mee te praten. Indien uw organisatie dit toelaat, plan dan zeker een activiteit in. Over die pralines die uw klanten zelf bij hun bakker hebben mogen maken, zullen ze hun vrienden vast en zeker vertellen!
     

  3. De extra’s:
    Bekijk of u zaken als extra parkeergelegenheid, kinderanimatie, vestiaire en security nodig hebt. Regel eventueel een fotograaf of voorzie leuke gadgets voor uw klanten. De juiste verzekeringen en Sabam horen hier ook bij.
     

  4. Het draaiboek:
    Zorg tot slot dat de verantwoordelijkheden voor de dag duidelijk toegewezen zijn. Zo vermijdt u een hoop stress tijdens uw event. Stel een draaiboek of programma op van de dag en maak duidelijke to do-lijsten.

‘8 tips om van uw event een overrompelend marketingsucces te maken’

Download nu de whitepaper

Schreeuw het van de daken

Nu u een duidelijk concept heeft uitgewerkt en een datum heeft geprikt, kunt u uw gasten uitnodigen.

 

 

Wilt u graag weten welke mailing het best
bij uw bedrijf en klantenbestand past?
 

Maak een afspraak