contact-desktop

Waarom is brievenbusreclame een goed idee voor mijn zaak?
POSTED 26,September 2018
Waarom is brievenbusreclame een goed idee voor mijn zaak?

Thuis worden de aankoopbeslissingen genomen. Daarom is het belangrijk om met het nieuws over uw vernieuwd aanbod, uw komende opendeurdag, de koopjesperiode of een gloednieuw filiaal op de keukentafel van uw potentiële klanten te belanden. Hoe u dat doet en hoe brievenbusreclame u hierbij zal helpen, vertellen we u in deze blogpost.

Wat zijn de voordelen van brievenbusreclame?
 

Laten we even met cijfers illustreren waarom brievenbusreclame nog steeds een relevant medium is.

Maar liefst 92% van de Belgen maakt elke dag zijn brievenbus leeg. Bovendien leest 89% van de Belgen de reclamefolders die hij in de bus krijgt. Uw reclamefolder wordt gemiddeld 4,5 dagen bewaard.

U bereikt met brievenbusreclame uw klanten thuis, op een moment waarop ze tijd en zin hebben om zich even te verdiepen in uw boodschap. Wist u trouwens dat u gemiddeld twee personen per gezin bereikt? Als u een promotiefolder bedeelt in 5.000 brievenbussen, dan wordt die door 10.000 personen bekeken. Niet mis, toch? Bovendien bereikt u een breed publiek, van jonge millennials tot ouderen. Ook wanneer u business prospects of klanten wil bereiken, is brievenbusreclame geschikt. Voor deze doelgroep ligt de responsgraad op direct mail zelfs vijf keer hoger dan op e-mail.

Ongeadresseerde vs. geadresseerde reclame
 

Huis-aan-huis reclame is een ideale manier om uw zaak in de kijker te zetten in de door u uitgekozen regio. U bereikt zo veel mogelijk gezinnen en u hoeft niet te beschikken over een adressenbestand.

  • U krijgt de kans om uw omzet te vergroten door nieuwe klanten aan te trekken.
  • Verhoogt spontaan de bekendheid van uw zaak.
  • Lokaal: Kies voor het lokale karakter. Zet uw zaak op de kaart. De boodschap gaat over de woonplaats, de plaats waar de ontvanger werkt, …


Ongeadresseerde vs. geadresseerde reclame


Een voorbeeld:

Beste,
U heeft het misschien al opgemerkt dat het filiaal van ons warenhuis in uw woonplaats tijdelijk gesloten is voor grote renovatiewerken. Over twee maanden openen we opnieuw de deuren, maar we ontvangen u graag in ons ander filiaal in X. Onze mensen staan voor u klaar! Bedankt voor het geduld en het vertrouwen.
X

Voor geadresseerde reclame gaat u aan de slag met een eigen of gehuurde database om heel specifiek mensen te kunnen targetten. De ontvanger zal deze boodschap als persoonlijk en daarom erg relevant ervaren.

  • Persoonlijk: U spreekt uw klanten persoonlijk aan en geeft hen extra erkenning.

Beste Koen,
Van harte gefeliciteerd met uw verjaardag! We willen graag met u klinken op deze heugelijke dag. Daarom schenken we u gratis twee flessen wijn bij uw volgende aankoop. Breng deze postkaart mee naar onze winkel in ruil voor uw geschenk. Tot snel!
Winkel X

  • Tijdsgebonden: Hoe relevanter uw aanbod is voor de doelgroep, hoe groter de kans is dat ze overgaan tot actie.

Beste,
Het zijn spannende tijden, niet? Een nieuwe woning kopen, daar komt heel wat bij kijken. Om er zeker van te zijn dat u zich de komende jaren geen zorgen hoeft te maken, stellen wij graag onze verzekeringspolissen aan u voor. Neem even contact met ons op en wij bezorgen u een goede nachtrust. Veel plezier in uw nieuwe stek! Groeten,
Verzekeringskantoor X

Brievenbusreclame is dus geschikt voor elke gelegenheid (opendeurdag, lanceringsevenement, koopjesperiode, nieuw aanbod, verjaardag klant, …). Hoe bpost u hierbij kan ondersteunen, leest u in de volgende paragraaf.

Wat zijn de voordelen van verzenden met bpost?
 

bpost maakt het u erg makkelijk. We kunnen rekenen op het grootste bereik in België en zijn al meer dan veertig jaar thuis bij alle huishoudens. Dankzij bpost kan uw boodschap heel gericht bij gezinnen op de keukentafel belanden.


Ongeadresseerde reclame
 

Ongeadresseerde reclame
 

U kunt op bpost rekenen voor uw niet-geadresseerde huis-aan-huisreclame. We bezorgen uw gedrukte folder op het juiste moment en dat in een precies bepaalde regio.

Meer weten over huis-aan-huisreclame

Geadresseerde reclame
 

Voor geadresseerde mailings biedt bpost twee opties.

In het eerste geval nemen we enkel de bezorging van uw mailing voor onze rekening. U maakt zelf een selectie in uw adressenbestand, maakt de zendingen op en drukt ze.

Beschikt u niet over een database, of is die te beperkt? Op basis van de persoonlijke info (leeftijd, woonplaats, hobby’s, levensstijl, …) van meer dan 1 miljoen Belgische gezinnen, kunnen onze data-experts u makkelijk helpen om de juiste mensen te bereiken.

Simulatie doen met een KMO-expert

Wilt u achterhalen welke reclame het meest geschikt is voor uw zaak en hoe bpost u hierbij kan helpen?

Doe de test