contact-desktop

header verjaardagskaarten
POSTED 12,November 2019
Uw klanten verrassen met een verjaardagskaart? 5 tips voor een goed resultaat

Bestaande klanten verdienen af en toe een extraatje, een bedanking voor hun trouw. Dé uitgelezen manier om dit te doen? Even laten weten dat u aan hen denkt op de (voor hen) belangrijkste dag van het jaar: hun verjaardag. Hieronder leren we u de kneepjes van het vak én delen we enkele inspirerende voorbeelden.  

Een studie van bpost toont aan dat bedrijven nog te weinig investeren in hun klantenrelaties. En datzelfde onderzoek geeft bovendien aan dat de verjaardag van de klant - over alle sectoren heen - het beste communicatiemoment is. En hoe kunt u uw klant beter een gelukkige verjaardag wensen dan met een postkaartje?
 

De sterktes van een postkaart

1. Valt echt op tussen alle Facebookberichten en sms’en met verjaardagswensen.
2. De boodschap krijgt alle aandacht: er zit geen omslag of enveloppe rond.
3. Uw boodschap belandt op de keukentafel, in het hart van het gezin...


Een postkaartje met gelukwensen is sowieso leuk voor uw klant, maar wat kan het voor uw zaak doen? Het moet leiden tot actie, tot meer inkomsten. Hieronder leest u onze tips voor verjaardagskaarten mét resultaat.

1. Maak het persoonlijk

Het positieve effect van een postkaartje zal nog groter worden als u de naam van de ontvanger toevoegt, al dan niet in een handgeschreven lettertype. Heeft u een beperkt klantenbestand, dan bekomt u een echt ‘Wauw, ik voel me speciaal’-effect als u het bericht zelf met de hand schrijft.

foto1

PointCarré spreekt elke klant persoonlijk aan.

 

2. Ga voor kwaliteit

U wilt professionaliteit en betrouwbaarheid uitstralen naar uw klanten? Zorg dan voor een postkaart op kwaliteitsvol papier met een mooi ontwerp.

Interessante redenen en momenten om het hele jaar door reclame te maken

Geen saai ontwerp, maar een origineel opgemaakte verjaardagskaart van Planet Parfum.

 

3. Kies voor een herkenbare opmaak

Wat mag er zeker niet ontbreken op een verjaardagskaart? Uw logo en uw huisstijl. Uw klant moet in één oogopslag de kaart met uw zaak associëren.

Interessante redenen en momenten om het hele jaar door reclame te maken

Ici Paris XL kiest voor een design met de herkenbare zwart-roze kleurencombinatie.

 

4. Speciaal verjaardagsaanbod voor de jarige

De postkaart is op zich al een leuke attentie, maar het zet uw klanten niet meteen aan om iets te kopen of een afspraak te maken. Geef hen daarom een duwtje in de rug door een (exclusieve) korting of promotiecode aan het kaartje toe te voegen.

Interessante redenen en momenten om het hele jaar door reclame te maken

E5 schenkt elke jarige klant 5 euro korting.

 

5. Combineer verschillende kanalen

Een klein geheugensteuntje kan het effect van uw boodschap vergroten. Beschikt u ook over de e-mailadressen van uw klanten? Stuur hen dan een mailtje nadat u het kaartje hebt verzonden met een reminder aan hun verjaardagskorting of exclusieve promotie.

 

“Een verjaardagskaart valt op, zeker in een tijdperk 
waar mailboxen dichtslibben met e-mails.”

Michel
Michel Claeyssens,
zaakvoerder Claeyssens Optic

Lees hier het volledige verhaal  

 

De verjaardag van uw klanten is het uitgelezen moment om hen even aan uw bestaan te herinneren. De consument wil - zoals hierboven al vermeld - graag beloond worden voor zijn trouw, dus uw boodschap zal ongetwijfeld in goede aarde vallen.

Zet samen met uw kmo-expert
een gelijkaardige campagne op.
 

Vraag hier uw gesprek aan