
Een reclamefolder moet in een oogopslag begrijpbaar zijn. Een rustig, uitnodigend ontwerp en korte, overtuigende teksten werken het best. Gemakkelijker gezegd dan gedaan, denkt u? Met de tips hieronder maakt u vast en zeker een goede eerste indruk.

- Kies voor een eenvoudige opmaak
- Zet uw hoofdboodschap in de linkerbovenhoek.
- Gebruik een witte of lichte achtergrond.
- Benadruk de belangrijkste boodschappen met contrasterende kleuren.
- Kies lettertypes die het lezen vergemakkelijken (Helvetica, Verdana, …).
- Snoei in uw teksten: houd uw zinnen en paragrafen kort.
- Vergeet de legale verplichtingen niet
- Vermeld de naam en het adres van de verantwoordelijke uitgever (meestal de directeur), voorafgegaan door ‘V.U.’. Dat mag in het klein, onderaan de pagina of verticaal.
- Vermeld de fotocredits als ze genomen zijn door iemand anders.
- Zorg dat uw folder herkenbaar is
- Zorg dat uw logo en bedrijfsnaam duidelijk aanwezig zijn.
- Toon een beeld van uw product, uw collectie, uw assortiment, …
- Gebruik aantrekkelijke beelden. Werk eventueel samen met een professionele fotograaf.
- Zet klanten aan tot actie
- Zeg wat u van hen verwacht: uw winkel of website bezoeken, u contacteren via e-mail, u opbellen, …
- Gebruik kortingsbonnen of promocodes om het aantal reacties te verhogen.
- Creëer urgentie: vermeld ‘geldig tot’, ‘tijdelijke actie’ of ‘enkel voor de eerste 100’.
- Zet klanten aan tot actie
- Zeg wat u van hen verwacht: uw winkel of website bezoeken, u contacteren via e-mail, u opbellen, …
- Gebruik kortingsbonnen of promocodes om het aantal reacties te verhogen.
- Creëer urgentie: vermeld ‘geldig tot’, ‘tijdelijke actie’ of ‘enkel voor de eerste 100’.
- Vermeld alle praktische informatie
- Vermeld uw adres, uw website, uw telefoonnummer, …
- Vermeld eventueel ook uw openingsuren, een routebeschrijving, …

Klaar om aan de slag te gaan? Met een huis-aan-huisfolder bereikt u alle mensen in een bepaalde buurt of gemeente. Huis-aan-huisreclame is dan ook ideaal om nieuwe klanten aan te trekken. Gebruik het om te communiceren over solden, een uitverkoop, kortingen, een opendeurweekend enz.
Zo werkt huis-aan-huisreclame
Verstuurt u een omslag met een brief en een brochure? Of een postkaart? Ook daarvoor bestaan er specifieke do's-and-don'ts.
Tips voor een omslag, brief en brochure
Tips voor een postkaart
Hulp nodig? Praat met een kmo-adviseur
Benieuwd of uw reclamefolder verbeterd kan worden? Onze kmo-adviseurs staan klaar om u met raad en daad bij te staan. Aarzel niet uw vrijblijvende afspraak aan te vragen.