contact-desktop

Schrijf- en lay-outtips voor een reclamefolder
POSTED 04,July 2019
Schrijf- en lay-outtips voor een reclamefolder

Een reclamefolder moet in een oogopslag begrijpbaar zijn. Een rustig, uitnodigend ontwerp en korte, overtuigende teksten werken het best. Gemakkelijker gezegd dan gedaan, denkt u? Met de tips hieronder maakt u vast en zeker een goede eerste indruk.

 
Schrijf- en layouttips voor een reclamefolder

 

  1. Kies voor een eenvoudige opmaak
    • Zet uw hoofdboodschap in de linkerbovenhoek.
    • Gebruik een witte of lichte achtergrond.
    • Benadruk de belangrijkste boodschappen met contrasterende kleuren.
    • Kies lettertypes die het lezen vergemakkelijken (Helvetica, Verdana, …).
    • Snoei in uw teksten: houd uw zinnen en paragrafen kort.
  2. Vergeet de legale verplichtingen niet
    • Vermeld de naam en het adres van de verantwoordelijke uitgever (meestal de directeur), voorafgegaan door ‘V.U.’. Dat mag in het klein, onderaan de pagina of verticaal.
    • Vermeld de fotocredits als ze genomen zijn door iemand anders.
  3. Zorg dat uw folder herkenbaar is
    • Zorg dat uw logo en bedrijfsnaam duidelijk aanwezig zijn.
    • Toon een beeld van uw product, uw collectie, uw assortiment, …
    • Gebruik aantrekkelijke beelden. Werk eventueel samen met een professionele fotograaf.
  4. Zet klanten aan tot actie
    • Zeg wat u van hen verwacht: uw winkel of website bezoeken, u contacteren via e-mail, u opbellen, …
    • Gebruik kortingsbonnen of promocodes om het aantal reacties te verhogen.
    • Creëer urgentie: vermeld ‘geldig tot’, ‘tijdelijke actie’ of ‘enkel voor de eerste 100’.
  5. Zet klanten aan tot actie
    • Zeg wat u van hen verwacht: uw winkel of website bezoeken, u contacteren via e-mail, u opbellen, …
    • Gebruik kortingsbonnen of promocodes om het aantal reacties te verhogen.
    • Creëer urgentie: vermeld ‘geldig tot’, ‘tijdelijke actie’ of ‘enkel voor de eerste 100’.
  6. Vermeld alle praktische informatie
    • Vermeld uw adres, uw website, uw telefoonnummer, …
    • Vermeld eventueel ook uw openingsuren, een routebeschrijving, …
 
yellow bulb

Klaar om aan de slag te gaan? Met een huis-aan-huisfolder bereikt u alle mensen in een bepaalde buurt of gemeente. Huis-aan-huisreclame is dan ook ideaal om nieuwe klanten aan te trekken. Gebruik het om te communiceren over solden, een uitverkoop, kortingen, een opendeurweekend enz.
Zo werkt huis-aan-huisreclame

Verstuurt u een omslag met een brief en een brochure? Of een postkaart? Ook daarvoor bestaan er specifieke do's-and-don'ts.
Tips voor een omslag, brief en brochure
Tips voor een postkaart

Hulp nodig? Praat met een kmo-adviseur

Benieuwd of uw reclamefolder verbeterd kan worden? Onze kmo-adviseurs staan klaar om u met raad en daad bij te staan. Aarzel niet uw vrijblijvende afspraak aan te vragen.

Vraag uw gesprek aan