contact-desktop

 Reclame via de brievenbus: laat u inspireren door deze 3 voorbeelden
POSTED 05,July 2019
Reclame via de brievenbus: laat u inspireren door deze 3 voorbeelden

De kracht van een reclamezending is dat u een relevante boodschap aan een specifieke doelgroep kunt bezorgen. Stel uzelf wel eerst de vraag waar de groeikansen voor uw zaak liggen: is er een bepaald nieuw publiek aan wie u zich graag wilt voorstellen of is het interessanter om de band met uw bestaande klanten te verstevigen?

Uw doelstelling is niet alleen essentieel om een duidelijke boodschap te kunnen formuleren, het stelt u ook in staat de impact van uw actie te meten. Bepaal wat u wilt bereiken en hoe u het succes van uw actie zult meten. Om het duidelijker te maken, geven we u enkele heel concrete voorbeelden.

 

Voorbeeld 1: een tuincentrum

Doel Meetbaar doel Doelgroep
U wilt bekender worden in uw buurt, om zo meer klanten aan te trekken. U wilt in de maanden april, mei en juni 10% meer omzet halen dan in diezelfde maanden het jaar ervoor. U stuurt een huis-aan-huisfolder naar gezinnen met een tuin die in een straal van 35 km rond uw zaak wonen.
U wilt een betere relatie met uw bestaande klanten, in de hoop dat ze zo vaker naar uw zaak komen. U wilt dat binnen de zes maanden 50% van uw vaste klanten een klantenkaart heeft. U schrijft uw vaste klanten aan met een geadresseerde reclamezending.

Ik wil huis-aan-huisreclame inzetten  
Ik wil geadresseerde reclame inzetten  

Voorbeeld 2: een groothandel in sanitair en verwarming

Doel Meetbaar doel Doelgroep
U wilt graag uw groothandel verder uitbouwen. U wilt binnen een periode van twee maanden 20 offerteaanvragen ontvangen. U stuurt een geadresseerde reclamezending naar alle loodgieters uit de buurt waarmee u nog niet samenwerkt.
U start met een onderhoudsdienst. U wilt dat binnen een jaar 5% van uw klanten een onderhoudscontract heeft. U stuurt een geadresseerde reclamezending naar alle klanten die onlangs een aankoop bij u deden.

Ik wil geadresseerde reclame inzetten  

Voorbeeld 3: een webshop met schoonheidsproducten

Doel Meetbaar doel Doelgroep
U lanceert een nieuw gamma met biologische schoonheidsproducten. U wilt binnen een termijn van twee maanden 100 schoonheidsproducten uit uw nieuwe gamma verkopen. U stuurt een geadresseerde reclamezending met een staaltje naar klanten die bij u producten voor een gevoelige huid kochten.
U wilt uw webshop en uw service verbeteren. U wilt binnen de drie maanden 3% meer conversie via uw webshop. U stuurt een geadresseerde reclamezending naar klanten die in de voorbije 6 maanden geen bestelling meer geplaatst hebben.

Ik wil geadresseerde reclame inzetten  

 
yellow bulb

Maak het uzelf zo makkelijk mogelijk Een unieke troef van brievenbusreclame is dat u een kortingsbon kunt meesturen of een unieke promocode kunt vermelden. Zet dus niet zomaar in uw folder dat u 10% korting geeft, maar vraag klanten om de kortingsbon mee te brengen of de promocode te gebruiken bij hun online bestelling. Het aantal gebruikte bonnen en codes toont u de rechtstreekse impact van uw actie.

 
.

Stuur een kortingsbon mee en vraag klanten de bon mee te brengen naar de winkel.
Vermeld een unieke promocode die klanten in uw webshop kunnen gebruiken

 

Hulp nodig? Praat met een kmo-adviseur

Benieuwd of uw doelstellingen haalbaar zijn? En welke brievenbusreclame u best inzet? Bespreek uw noden vrijblijvend met een van onze kmo-adviseurs en ontdek welke oplossing het best bij u past.

Vraag uw gesprek aan