contact-desktop

Mailbox of brievenbus: hoe maakt u reclame voor uw zaak?
POSTED 20,June 2019
Mailbox of brievenbus: hoe maakt u reclame voor uw zaak?

Moet in deze internettijden alle aandacht naar het sturen van een e-mail gaan? Of is brievenbusreclame een slimmere zet? Wij zetten alles op een rijtje in deze blogpost.

Reclame maken voor uw zaak? De kans is groot dat u kiest voor e-mail. Dat hoeft niet te verbazen: het is eenvoudig, snel en budgetvriendelijk. Geadresseerde reclame of Direct Mail mag dan misschien niet het eerste zijn waar u aan denkt, maar het is beslist ook een efficiënte manier om reclame te maken voor uw zaak.

Mailbox of brievenbus: hoe maakt u reclame voor uw zaak?

E-mails en brievenbusreclame: een ideale match

Wie denkt te moeten kiezen tussen de ‘echte’ of ‘virtuele’ brievenbus van klanten heeft het mis. Ze kunnen elkaar zelfs versterken.
 

  • Het combineren van e-mail en geadresseerde brievenbusreclame is ideaal om uw boodschap meerdere keren te delen. Vaak hebben mensen net dat extra zetje nodig om actie te ondernemen, of een reminder om zich een datum van een opendeurdag of een lentepromo te herinneren.
     
  • U bereikt een groter publiek als u zowel Direct Mail als e-mail stuurt. Geen e-mailadres van een klant, maar wel hun postadres? Dan kunt u hem/haar brievenbusreclame bezorgen. Het omgekeerde geldt ook. Bovendien kunt u via het huren van adresgegevens of huis-aan-huisreclame ook niet-klanten aanspreken.
     
  • Wenst u uw topklanten te bedanken of erg interessante prospecten net dat extra duwtje in de rug te geven om tot aankoop over te gaan? Dan is een gepersonaliseerde boodschap in de brievenbus perfect om uw punt te maken. Uw andere klanten of prospecten kunt u via een e-mail contacteren.
     
  • De keuze tussen mailbox of brievenbus kan ook afhangen van de boodschap die u wil brengen. Een gepersonaliseerde verjaardagskaart voor uw klant via de brievenbus, een last minute promotie via e-mail. Een filiaal in een nieuwe buurt onder de aandacht brengen? Dan is huis-aan-huisreclame ideaal. Bestaande klanten die u al een tijdje niet meer hoorde of zag? Een geadresseerde postkaart met een exclusieve actie of een gepersonaliseerde promo herinnert hen aan uw zaak.
 

"Mensen krijgen minder en minder papieren post. Net daardoor besteden ze meer aandacht aan wat ze in hun brievenbus vinden" 

christophe
Manager Christophe Stenuit -
Wijnhandel Grafé Lecocq

Lees het volledige verhaal hier  

 
yellow bulb

Pakketten voor geadresseerde reclame: van advies tot printen

Laat u liever zoveel mogelijk aan ons over? Kies dan voor een van onze twee packs voor geadresseerde reclame: DM Comfort of DM Comfort Data. Dan begeleidt een marketingexpert van bpost u door het hele reclameproces. We helpen u bij het selecteren van uw doelgroep, beoordelen het ontwerp van uw folder én printen en verzenden al uw reclamezendingen.

Hulp nodig? Praat met een kmo-adviseur

Wilt u meer weten over brievenbusreclame? Bespreek uw reclamenoden vrijblijvend met een van onze kmo-adviseurs en ontdek welke oplossing het best bij u past.

Vraag uw gesprek aan