contact-desktop

Interessante redenen en momenten om het hele jaar door reclame te maken
POSTED 03,July 2019
Interessante redenen en momenten om het hele jaar door reclame te maken

Door op regelmatige basis met uw klanten te communiceren, wordt uw impact steeds groter. Vraagt u zich af wat een goede gelegenheid is voor uw volgende actie? Goed nieuws, er zijn tal van interessante redenen en momenten om uw doelgroep te contacteren.

Zowel klanten aan boord houden als nieuwe klanten aantrekken is cruciaal voor het succes van uw zaak. Geen betere manier om uw business te boosten dan regelmatig via de brievenbus te communiceren. Wij leggen u uit welke redenen en momenten u kunt gebruiken om het hele jaar door doeltreffend reclame te maken.

Het hele jaar door reclame maken, niets dan voordelen

Hoe vaker bestaande en/of potentiële klanten uw reclame zien, hoe beter. Op verschillende momenten met hen communiceren heeft namelijk enkele unieke voordelen:

  • Uw zaak of merk wordt sneller herinnerd
  • Uw boodschap wordt beter onthouden
  • Uw geloofwaardigheid neemt toe

Herhaling werkt. Spendeer dus niet uw hele budget aan één actie, maar spreid het over verschillende acties doorheen het jaar.

Unieke kansen voor uw volgende actie

Afhankelijk van uw sector, zijn er enkele typische redenen en momenten om de aandacht van bestaande of toekomstige klanten te trekken.
 

  1. Een jaarlijkse feestdag of gebeurtenis
    U kunt uw doelgroep contacteren naar aanleiding van een feestdag of een belangrijke jaarlijkse gebeurtenis: de solden, het Autosalon, Batibouw, Valentijn, Pasen, de schoolvakanties, moeder- en vaderdag, de lokale braderie, de start van het schooljaar, Sinterklaas, Kerstmis, Nieuwjaar enz. Huis-aan-huisreclame is bijvoorbeeld ideaal om mensen uit uw buurt naar uw zaak te halen

    Ontdek de voordelen van huis-aan-huisreclame 
    Of download meteen onze gids met meer tips voor huis-aan-huisreclame 
     
  2. Een sleutelmoment tussen u en uw klant
    Het is nog doeltreffender om te kiezen voor een persoonlijke aanpak. Met geadresseerde reclame kunt u bestaande klanten aanschrijven op momenten die voor uw relatie belangrijk zijn.
    • Naar aanleiding van een verjaardag: “Proficiat met uw verjaardag” of “Proficiat, u bent al 5 jaar klant bij ons”
    • Naar aanleiding van een aankoop: “Gefeliciteerd met uw aankoop. Kent u onze onderhoudsservice al?”
    • Op het moment van een onderhoud: “Vergeet niet op tijd aan uw winterbanden te denken!”
    • Na een lange periode zonder aankopen: “We hebben u al eventjes niet meer gezien”

    Ontdek de kracht van geadresseerde reclame 
    Of download meteen onze gids met meer tips voor geadresseerde reclame 
     
  3. Een nieuwigheid of evenement van uw zaak
    Belangrijke gebeurtenissen in uw zaak? Nieuwe producten in uw gamma? Maak van de gelegenheid gebruik om er (potentiële) klanten over te vertellen. U kunt daarvoor zowel huis-aan-huis- als geadresseerde reclame inzetten. Typische voorbeelden zijn een opendeurdag, uw tienjarig bestaan, de lancering van een nieuw product, aangepaste openingsuren, een beurs waar u aanwezig bent enz.

    Huis-aan-huis of geadresseerd: wanneer kiest u welke reclame 
 

"Bij elke opendeurdag krijgen alle vaste klanten een persoonlijke uitnodiging in de brievenbus. Ik zie dan duidelijk pieken in de bezoekersaantallen en de omzet." 

Valerie
Valerie Vandendriessche,
zaakvoerster van een lingeriespeciaalzaak BH en Zo

Lees het volledige verhaal  

yellow bulb

Stel een jaarplanning op en kies uw momenten Het is beter om uw budget niet aan één actie te spenderen, maar om verschillende momenten doorheen het jaar uit te kiezen. Bekijk welke momenten voor uw zaak en uw doelgroep interessant zijn en stel een jaarplanning op. Zo trekt u het hele jaar de aandacht van (potentiële) klanten.

Interessante redenen en momenten om het hele jaar door reclame te maken

Hulp nodig? Praat met een kmo-adviseur

Wilt u meer weten over huis-aan-huisreclame of geadresseerde reclame? Hebt u advies nodig voor uw volgende actie? Bespreek uw reclamenoden vrijblijvend met een van onze kmo-adviseurs en ontdek welke oplossing het best bij u past.

Vraag uw gesprek aan