contact-desktop

event bezorgingszone
POSTED 18,June 2018
Een uitnodiging versturen voor uw event? Zó bepaalt u de ideale bezorgingszone

U organiseert binnenkort een opendeurdag, klantenreceptie of productlancering en wil zo veel mogelijk mensen op de been brengen? Prima, maar wie nodigt u allemaal uit? Heeft het zin om mensen te vragen die verder dan 10 kilometer van uw zaak wonen? Of beperkt u zich beter tot een publiek in de onmiddellijke omgeving? Met andere woorden: wat is de ideale bezorgingszone?

Het is een cruciale vraag, want het antwoord bepaalt hoe groot uw geografische actieterrein is. Een bakker of slager kiezen de meeste mensen het liefst vlakbij. Voor een kledingwinkel, speciaalzaak of restaurant zijn ze dan weer bereid verder te rijden.

 

Zin om uw ideale bezorgingszone te ontdekken?

Praat met een KMO-expert

 

Het belang van de ideale bezorgingszone bij de organisatie van een evenement

ImageDezelfde actieradius speelt  een rol bij de organisatie van uw bedrijfsevenement. Het is belangrijk dat u de bereidheid van uw publiek om zich naar uw winkel of zaak te verplaatsen goed kunt inschatten. Het heeft namelijk weinig zin om uitnodigingen te versturen naar mensen die niet in uw winkel geïnteresseerd zijn omdat die te ver van hun deur ligt. Daarom moet u voor elk evenement de ideale bezorgingszone bepalen. Zo bespaart u nodeloze kosten aan drukwerk en verzendingen.

Er zijn twee mogelijkheden om de bezorgingszone van uw zaak te berekenen:

1) De ideale bezorgingszone bepalen op basis van uw klantenbestand

Als uitbater of gerant van een winkel verzamelt u wellicht relevante informatie over uw klanten. De klantenkaart vermeldt bijvoorbeeld naast de naam en de aankopen meestal ook de woonplaats van de houder.

Dat is belangrijke informatie die u heel wat vertelt over de geografische verspreiding van uw doelgroep. Wonen de meeste klanten in een straal van 10 kilometer rond uw winkel of zaak? Dan is dat een goede aanwijzing voor de geografische spreiding. Wonen uw klanten verder van uw winkel? Dan kunt u een ruimere bezorgingszone bedienen.

2) Uw bezorgingszone bepalen aan de hand van externe statistische gegevens

Beschikt u niet over relevante klantendata om uw bezorgingszone te berekenen? Dan kunt u een beroep doen op de statistische gegevens van bpost. Door onze jarenlange ervaring met postbezorging voor consumenten en bedrijven weten wij precies wat de ideale bezorgingszone is voor elk type bedrijf of winkel. Van bakker tot kledingzaak, van restaurant tot juwelier: onze databank vertelt u precies waar uw ideale doelgroep zich bevindt.

Opent u binnenkort een nieuwe zaak? Dan is deze informatie goud waard. Aan de hand van uw vestigingslocatie en activiteiten bepalen wij de bezorgingszone voor uw uitnodigingen of reclamefolders. Zo neemt u alvast een vliegende start!


Zin om uw ideale bezorgingszone te ontdekken?

Praat met een KMO-expert