contact-desktop

ROI berekening
POSTED 18,juni 2018

Geen doelstellingen, geen resultaat. Ook voor kleine en middelgrote ondernemingen is het belangrijk van meet af aan duidelijke marketingdoelstellingen af te bakenen. Ontdek in dit artikel hoe u te werk gaat.

POSTED 18,juni 2018

Wanneer investeerders het over Return on Investment hebben, gaat het altijd over geld. In de marketing is dat echter niet altijd het geval. Hoe berekent u bijvoorbeeld de ROI van uw social mediakanalen? Om dat te doen, zijn er enkele ROI-modellen beschikbaar waarmee we u hier graag laten kennismaken.

De klassieke formule voor ROI is:

Opbrengst van de investering - kosten van de investering / kosten van de investering × 100

POSTED 18,juni 2018

Efficiënte marketing en Return on Investment gaan hand in hand. Maar wat is een goede ROI? Welke hulpmiddelen kunnen we gebruiken om het rendement van onze marketinginspanningen te evalueren? U leest er alles over in dit artikel.

De ROI helpt marketeers om het rendement van hun marketinginspanningen te berekenen. We kunnen het rendement per campagne berekenen of kijken naar het totale kostenplaatje over een langere periode.

 

POSTED 18,juni 2018

Nooit eerder hadden marketeers zo’n ruime keuze aan mediakanalen om hun boodschap bij hun doelgroep te brengen. In het digitale tijdperk ligt de nadruk voor de meeste organisaties op online marketing, maar toch is het belangrijk dat u de offline media niet uit het oog verliest, met name direct mail. In dit artikel bekijken we wat de impact is van uw mediakeuzes op de Return on Investment.

POSTED 18,juni 2018

In tegenstelling tot wat velen denken, is A/B testing niet het exclusieve terrein van de digitale marketing. Ook bij drukwerk voor een direct mailing-campagne bijvoorbeeld, kan A/B testing tot waardevolle inzichten leiden. Ontdek hoe het in zijn werk gaat.